GWARANCJA

Naszym obowiązkiem prawnym jest dostarczenie zamówionego towaru bez wad. Jeżeli jednak otrzymany produkt będzie posiadał wady ukryte lub uszkodzi się podczas użytkowania z przyczyn niezależnych od Ciebie, możesz skorzystać z prawa gwarancyjnego, o ile gwarancja została udzielona np. przez producenta, importera lub sprzedawcę, warunki gwarancji zostały wyszczególnione w dokumencie gwarancyjnym, który otrzymałeś wraz z towarem, a wada, która wystąpiła, objęta jest gwarancją i nie upłynął jeszcze jej okres.



REKLAMACJA

Niezależnie od powyższego, jeśli po dokonaniu zakupu okaże się, że otrzymany towar jest uszkodzony, nie działa prawidłowo lub stwierdziłeś inną niezgodność towaru z zawartą umową, a towar nabyłeś jako konsument, masz prawo złożyć reklamację. Co do zasady, wadliwy towar powinien zostać odesłany do sprzedawcy, aby umożliwić mu zbadanie zasadności reklamacji. W razie wątpliwości skontaktuj się z nami celem ustalenia kolejnych kroków. W celu zgłoszenia reklamacji należy wypełnić i przesłać na adres: esklep@bikersport.pl formularz reklamacyjny dostępny tutaj.



ZWROT PRODUKTU – GWARANTOWANE 14 DNI NA ZWROT

Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku „O prawach konsumenta” masz prawo zrezygnować z zakupu bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki.

Skorzystanie z tego prawa jest możliwe, jeśli w powyższym terminie złożysz pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Formularz odstąpienia od umowy znajdziesz tutaj. Do zachowania terminu odstąpienia wystarcza wysłanie oświadczenia o odstąpieniu w formie papierowej lub za pomocą poczty elektronicznej.

Zwracany produkt powinieneś odesłać bez zbędnej zwłoki, w terminie nie dłuższym niż 14 dni, na adres naszego przedsiębiorstwa dostępny w zakładce „Dane firmy i kontakt”. Koszt przesyłki zwrotnej ponosisz we własnym zakresie. Orientacyjny koszt zwrotu możesz ustalić na podstawie naszej zakładki „Czas i koszty dostawy”, pamiętaj jednak, że sklep może mieć zniżki u przewoźników, w związku z czym indywidualny koszt zwrotu może być wyższy od kosztu wysyłki do Ciebie.

Pamiętaj, że prawo do odstąpienia od umowy nie daje możliwości bezpłatnego używania produktu. Zgodnie z przepisami, jeśli zwracany produkt był użyty w większym zakresie niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, sprzedający ma prawo do obciążenia kupującego kosztami umniejszenia jej wartości.

W przypadku odstąpienia od umowy otrzymujesz zwrot wpłaconej tytułem zakupu kwoty - ceny produktów, kosztów wysyłki i innych kosztów z wyjątkiem wspomnianych wyżej kosztów zwrotu. Pieniądze zostaną odesłane tym samym sposobem, którym dokonałeś zapłaty, chyba że wyrazisz zgodę na inną formę. Nastąpi to niezwłocznie po otrzymaniu przez nas zwróconego zakupu.

Zgodnie z prawem prawo do zwrotu nie przysługuje m.in. gdy przedmiotem sprzedaży jest:

  • rzecz nieprefabrykowana, stworzona na indywidualne zamówienie konsumenta,
  • rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
  • rzecz dostarczona w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
  • rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
  • nagrania dźwiękowe lub wizualne dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  • dzienniki, periodyki lub czasopisma, z wyjątkiem umowy o prenumeratę,
  • treści cyfrowe, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta.

ZWROT PRODUKTU – DODATKOWE 76 DNI NA ZWROT (RAZEM 90 DNI)

Po upływie ustawowych 14 dni na zwrot towaru nasz sklep oferuję usługę zwrotu przez kolejne 76 dni. Warunkiem skorzystania z tej opcji jest zachowanie towaru w stanie niezmienionym, który umożliwia jego dalszą odsprzedaż przy zachowaniu ceny pierwotnej. Towar musi posiadać oryginalne metki i opakowanie. Mogą to być na przykład nieużywane części zapasowe lub prezenty. Decyzja o przyznaniu zwrotu należy do kierownika placówki i musi być dokonywana przy obecności klienta w placówce, gdzie w przypadku powstania sporu spisany zostanie protokół niezgodności. Usługa nie obejmuje zakupów hurtowych (uwzględniane będą tylko maksymalnie 2 sztuki danego towaru z koszyka) oraz firm, którym wystawiono fakturę VAT.



POZASĄDOWA DROGA ROZSTRZYGNIĘCIA SPORU

W przypadku zastrzeżeń do transakcji i sporu ze sprzedającym istnieje możliwość rozstrzygnięcia sporu na drodze pozasądowej. Właściwym organem do rozstrzygania sporu dla handlu są polubowne sądy konsumenckie przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej. Skierowanie sprawy do tej instytucji wymaga zgody obu stron.

NA WSZYSTKIE ROWERY KROSS UDZIELAMY 24-MIESIĘCZNEJ GWARANCJI!

Firma - KROSS S.A. udziela na zakupiony rower gwarancji jakości na okres 2 lat, licząc od daty zakupu. Warunkiem obowiązywania Gwarancji jest dokonanie płatnych przeglądów: pierwszego w terminie między 30. a 60. dniem od daty zakupu (dla rowerów zakupionych w miesiącach od listopada do końca stycznia przegląd może być wykonany najpóźniej do dnia 31 marca), przeglądu okresowego pomiędzy 12. a 13. miesiącem od daty zakupu oraz przeglądu po każdych trzech latach użytkowania roweru dla utrzymania Dożywotniej Gwarancji na ramę. Przegląd może zostać wykonany w Autoryzowanych Punktach Serwisowych lub punktach sprzedaży Kross.

Warunkiem ważności Gwarancji jest posiadanie dowodu zakupu roweru oraz prawidłowo wypełnionej karty gwarancyjnej. Gwarancja w żaden sposób nie wyłącza ani nie ogranicza uprawnień klienta wynikających z rękojmi. 

Przypominamy, że warunkiem trwania gwarancji( w tym dożywotniej czy 5-cio letniej gwarancji na ramę) oraz utrzymania sprawności roweru jest wykonanie przeglądu regulacyjnego po miesiącu użytkowania, po roku a następnie po każdych trzech latach użytkowania roweru. Przegląd można wykonać u sprzedawcy lub w jednym z Autoryzowanych Punktów Serwisowych Kross.
W ramach pierwszego przeglądu powinny być wykonane następujące czynności:

  • regulacje układu napędowego
  • dokręcenie śrub i nakrętek
  • sprawdzenie i regulacja luzów części łożyskowanych
  • sprawdzenie naciągu szprych
  • kontrola mechanizmu korbowego i elementów układu napędu
  • kontrola stanu mocowania kół
  • kontrola stanu ogumienia
  • sprawdzenie stanu hamulców i regulacja
  • sprawdzenie sprawności i skuteczności działania pozostałych podzespołów roweru

 

W ramach przeglądu po roku użytkowania i kolejnych wraz z powyższymi czynnościami powinno zostać wykonane sprawdzenie stopnia zużycia:

  • łańcucha
  • klocków hamulcowych,
  • tarcz hamulcowych,
  • kół zębatych
  • ogumienia.

 

Maksymalne koszty przeglądu zależą od modelu roweru i są podane poniżej:

Modele

Cena I przeglądu po miesiącu od daty zakupu

Cena II przeglądu po roku od daty zakupu

Dziecięce i młodzieżowe

40 zł

75 zł

Rowery górskie, szosowe, turystyczne, urban, miejskie

55 zł

120 zł

Enduro, Race Pro, Elektryczne MTB i Dirt

80 zł

150 ZŁ